Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 17 januari, 2009

Vår bästa lekplats: IKEA

Män, kvinnor och barn som är trötta på era IKEAshopaholics till föräldrar/flickvänner/pojkvänner/män/hustrur etc., oroa er inte längre inför nästa långtur till det stora möbelvaruhuset. IKEA är faktiskt möjligheternas plats, varuhuset där dina drömmar förverkligas, de potentiella busungarnas forum, så ta emot shoppingturen med öppna armar!

Vi kan mjukstarta busandet med en guidad rundtur kring IKEAs bästa hörn.

  1. Du ser ett jättefint inrett rum med azurblå väggar, sidengardiner och en kristallkrona över en gigantisk himmelsk säng med det mysigaste duntäcket, de mjukaste kuddarna och sängkläder av satin. PLADASK stuntslänger du dig i sängen och snarkar till.
    Städa upp lite efter dig innan någon blir arg och håll tummarna för att en regissör var där och såg dina stunts.
  2. Fortsätt raka vägen till barnavdelningen. Ta fram alla mjukisdjuren, få dem att föra krig mot varandra och använd fantasin till att bygga ett högt mjukistorn. Sen provar du alla de roliga mössorna som finns där.
  3. Titta runt. Ingen syns i ditt synfält. Starta ett racelopp mot din egen kundvagn. Skjut på den allt vad du har och försök springa före den. Sätt gärna en kompis i vagnen om han eller hon är adrenalinsugen.
  4. Leta efter grovt felstavade eller fel utsatta skyltar och ta en fin bild på dem. Gå in på tjuvtittat.se och lämna in ditt bidrag.
  5. Vid kassan finns det en liten lekavdelning för barnen. Där finns en touchscreen med en massa pyssel. Väljer man rätt så kommer man till en ruta där man får rita fritt. Där var panda och lekte konstnär. Enligt mig så är hon en blandning mellan Michelangelo och Dali.

ssl205141

God januari på er och ha det busigt på IKEA!

Read Full Post »

pandas tankar

Hmm…

  • Hur många år tog det för Noa att bygga arken? Beräkningar säger att det tog 120 år, men vad är de baserade på?
  • Varför envisas folk med att gifflar uttalas med g-ljud?
  • Vilket är värst egentligen? För mycket östrogen eller för mycket testosteron?

Read Full Post »

Saker som aldrig lyckas landa

Som den yngsta i detta rövarband tar jag nu order från vår kära panda och skriver ner lite kreativa tankar och idéer.

Jag är en av de förmodligen många som alltid ligger och inte kan sova för att jag tänker för mycket. Senast igår låg jag och funderade på vad OS har för förkortning på engelska. Jag kom fram till att det borde vara the Olympics, för det är den enda jag har hört. Min första fråga är då:

  • Varför förkortar man oftast inte saker som OS, VM och EM på engelska?

För att inte förvärra för mig själv så bestämde jag mig för att inte tänka alls. Självklart så kom då tanken:

  • Hur och på vilket ”språk” tänker folk som inte kan något språk?

Det var någonstans runt denna tanken jag kunde höra Charlton Heston skrika ”It’s a mad house! A mad house!” Som tur var somnade jag strax efter. Nu är den eviga frågan kvar hos mig.

  • Varför kan jag aldrig lägga mig ner och sova utan att tänka på massa dumma saker?

Read Full Post »